Najava Izborne komisije BiH (CIK) da će razmatrati, makar i taj neformalni ili neslužbeni materijal oko kriterija za dodjelu mandata u Dom naroda FBiH govori mnoštvo stvari. Da bi stvar bila do kraja bila jasna, potrebno je stvari poredati u skladu sa važećim ustavima i zakonom. Ali, da tako nešto uopće ima smisla, treba do kraja demaskirati stvarni rad CIK-a u prethodnom period, pa sve do sada.
Da li više iko vjeruje toj komisiji, koja u nazivu ima ime
radnog tijela, postavlja se iznad ustava i zakona, a koja nije uspjela da do
sada iskaže dovoljno elemenata za jasno (ne)povjerenje u njen rad. Ja prvi u
njihov rad ne vjerujem. Ako već misle za svoje »uratke« koristiti popis iz
2013. godine, ne mogu odoliti da ih javno ne upitam, kako to da na njihovoj internet
stranci za Lokalne izbore ima preko 60.000 birača za Općinu Centar Sarajevo ,
ako popis iz 2013. godine za istu općinu, koji oni koriste kao ulazni podatak
kaže da ima 55.000 stanovnika od čega je oko 45.000 punoljetnih sa pravom
glasa. Dakle, preko 15.000 birača razlike, a oni odgovorni po zakonu. Za mene
je ovom manipulacijom priča završena, jer je shodno Izbornom zakonu BiH, CIK
odgovoran za integritet i tačnost biračkog spiska i to svima prođe tek onako.
E ta, Centralna izborna komisija, ima ideje kako da udovolji
HDZ-u, i to u cjelosti zaobilazeći Izborni zakon BiH, onaj prečišćeni tekst,
koji je validan nakon što je Ustavni sud BiH neke njegove odredbe stavio van
snage. Kada pogledate baš taj prečišćeni tekst Izbornog zakona BiH, koji možete
skinuti sa internet stranice CIK-a, vidjećete baš ta dva člana, koji se odnose
na popunjavanje Doma naroda FBiH, koji su preostali. Dakle, član 10.12A, stav
(1) i član 201.16A, stav (2), ono što je od njega preostalo nakon brisanja
stavova a-j. Evo i grafički prikaz.
Dakle, CIK određuje broj delegata za Dom naroda FBiH
proporcionalno broju stanovnika prema posljednjem popisu, ali tako što se mora
ispuniti uvjet iz člana 2016.A, stav (1), koji jasno kaže da se to odvija do
potpune provedbe Aneksa 7, Općeg okvirnog sporazuma iz Daytona, odnosno
povratka svih prognanih u svoje prijeratne domove. Kako to niti jedan organ, pa
ni međunarodna zajednica nisu proglasili okončanim, onda je još uvijek za ovu
verziju Izbornog zakona BiH važeći popis iz 1991. godine. Odnosno, možda CIK na
sebe preuzima odgovornost da povratak nasilno prognanih i rastjeranih osoba
proglasi okončanim, ali neka to javno kaže i neka time jasno legalizira
rezultate etničkog čiščenja, ratnih zločina i zločina protiv čovječnosti. Barem
ćemo tada znati za koga u čiju korist
CIK radi. Time će potvrditi da pojedini članovi CIK-a, rade u korist
presuđenihUZP-ova, čime se jasno svrstavaju na tu zločinačku stranu.
Osim toga, još uvijek je važeći Ustav FBiH, koji jasno kaže
mnoge stvari oko dodjele mandata, ali popisu iz 1991. godine. Ako CIK misli
raditi van tog ustava, onda je to krivično djelo. Naravno da sam svjestan
odredbe 2.8 Izbornog zakona BiH koji ij garantira imunitet, ali me baš
interesira koji će to sud reći da postoji imunitet za van-ustavno djelovanje.
Zato apeliram ovim putem na sve političke stranke da razmisle o tome da
smijene, pa čak i raspuste kompletan CIK koji ne radi u skladu sa zakonom i
važećim ustavima, ako ništa onaj dio da ni sami ne znaju tačan broj birača, pa
da pored toga razmisle i o podizanju krivičnih prijava radi narušavanja
ustavnog poretka u jednom od entiteta, ako dođe do toga rasporeda mandata u Dom
naroda FBiH mimo Ustava FBiH i Izbornog zakona BiH. Definitivno je dosta tog
stranačkog djelovanja CIK-a. Tome, napokon, mora doći kraj. Ako ništa,
uvjeravam vas da ću odmah sutradan ako CIK učini ovo djelo, uputiti apelaciju
Europskom sudu za ljudska prava iz Strassbourga i, u svoje ime, kao i u ime
svih pogođenih građana tražiti da se takva nezakonita i neustavna odredba stavi
van snage i popravi nepravda koja niej dijelom europskih izbornih principa i
standarda. Biće mi zadovoljstvo, jer će mi CIK time učiniti doživotnu reklamu.
Podsjetiću CIK kako je Dom naroda FBIH, kao i Dom naroda
BiH, zakonodavno tijelo, koje po svojoj političkoj prirodi mora dozvoliti ono
što je rekao još davno Jean-Jacques Rousseau, da svaki građanin mora imati
mogućnost da učestvuje u donošenju zakona, što je temelj demokratske Europe i
odnosi se na suverenitet jedne zemlje, pa sve dok su to zakonodavni organi,
svaki građanin ove zemlje mora imati jednaku mogućnost kandidiranja za učešće u
njima. Sve drugo, nije u skladu sa europskom pravnom stečevinom. U suprotnom,
CIK će učiniti povredu suvereniteta ove zemlje. Pa probajte, dame i gospodo!
Piše: dr Slaven Kovačević
No comments:
Post a Comment