Thursday, September 6, 2018

Počela je izborna kampanja


Pišem vam ovaj tekst razmišljajući o nekoliko elemenata koje donosi predstojeća 30-dnevna izborna kampanja. Na početku, želim se zahvaliti svome drugu Leu Hodžiću na slici koju je nesebično poklonio mome blogu i moram kazati da je fotografija majstorski urađena. Hvala Leo.

Sad ćemo malo govoriti o par elemenata sa kojima ćemo se suočiti tokom narednih 30 dana izborne kampanja.

Prvi element, koji će biti jako vidan jeste jako veliki broj izbornih plakata, koji će se od sutra, 7. septembra, početi pojavljivati na ulicama, planiranim i neplaniranim (bespravnim) mjestima širom Bosne i Hercegovine, sa više ili manje besmislenim izbornom porukama. Takvu najezdu izbornih plakata, pozivam vas da stoički izdržimo kao dio izbornog folklora, ali da vodimo računa o sljedećem. Jako često naši građani procjenjuju politički kapacitet stranaka i kandidata prema broju izbornih plakata koji će oni sa nedostatkom ukusa staviti, gdje je to moguće. To jeste demokratski izraz, ali vas molimo da odstupimo od razmišljanja da broj postavljenih izbornih plakata definira ili opisuje stvarnu političku, izbornu moć političkih stranaka koje su učesnici izbora. Ta proporcija jednostavno nije tačna i često se svodi na taj dio političke manipulacije, sa idejom da onaj ko ima više postavljenih izbornih plakata, kao fol ima više izbornog kapaciteta. što je zapravo netačno. Broj postavljenih izbornih plakata nije u bilo kakvoj proporciji sa kvalitetom izbornih programa (pod uvjetom da ih uopće ima) kod političkih stranaka, pa se najčešće radi o nadoknadi nedostatka ideja, sa mišlju da nas brojem plakata fasciniraju i da i zaboravimo šta to oni zapravo nude. Na to, molim vas nemojte nasjedati, jer će broj i mjesta postavljanja izbornih plakata ići do granice neukusa.

Drugi element sa kojim ćemo se svi suočiti su izborni štandovi na ulicama. To je dobra zamisao, jer ona pretpostavlja da se tako uspostavlja dvosmjerna komunikacija sa glasačima, kroz direktni kontakt. Molim vas tada obavezno tražite štampanu publikaciju izbornog programa, pa ako je ta neka politička stranka napravila izborni štand, na kojem nema štampanog izbornog programa, to jednostavno zaobiđite jer će vas na vaše oči lagati. Ne pristajete nikada više na usmena, verbalna obećanja već tražite pisane izborne programe, kako bismo svi zajedno mogli pratiti stepen ispunjenja izbornih obećanja. Ako nema pisanog izbornog programa, onda vam je stajanje i razgovor na tim izbornim štandovima, zapravo, besmisleni posao i gubitak vremena. Insistirajte da vam dadnu pisani izborni program i probajte ga pročitati, jer je to ono što se nudi u narednom četverogodišnjem mandatnom periodu.

Treći element predstavljaju televizijske emisije i suočavanje putem saopštenja, što po televizijama, što po portalima. Tu je sada najvažnija star da imate pisani izborni program političkih stranaka, koji bi oni trebali prezentirati i braniti pred nama građanima u tim televizijskim emisijama. Ako nemaju izbornog programa, onda će oni, vrlo izvjesno na tim televizijskim emisijama koristiti elemente diskreditacije onoga drugoga, ali nam neće ništa konkretno ponuditi za naredni mandatni period. Svako, ko nema pisani izborni program, zalaziće u prostor populizma, što je jedna prizemna i jednokratna politička forma, na koju ne treba nasjedati. Najbolje bi bilo da imamo svi izborne programe političkih stranaka, pa da vidimo šta oni iz tih programa nude po televizijskim emisijama. Naravno, biće onih koji će to pretvarati u par excellence manipulaciju, uvjeravajući nas da više vjerujem njima, a ne svojim očima. Izborni program ima samo jednu važnost – da pratimo tokom mandata stepen njegovo ispunjenja, pa ako je on nedovoljan, onda nakon dvije godine na lokalnim izborima, odmah promijeniti glas prema političkoj stranci manipulatoru.

Na kraju, par rečenica. Jako je važno poslati poruku svim političkim strankama, učesnicima izbora, da je svako smjenjiv. Prvo oni koji nemaju pisani izborni program, jer nas u startu lažu ili pokušavaju izmanipulirati, kojima ne treba dati glas. Zato je jako važno da političke stranke obavežemo, svi zajedno, na to da svojim izbornim programima nas animiraju za davanje glasa, ali isto tako da ćemo mi, prateći realizaciju izbornih programa donositi odluku da li im opet treba dati glas. Na taj način, prelazimo golem put od odbacivanja izborne demagogije i prelazimo na traženje konkretnih i mjerljivih izbornih obećanja.

Piše: dr Slaven Kovačević

No comments:

Post a Comment