Imao sam priliku gostovati na PINKBH kanalu (izvinite na mom sportskom stajlingu – ne moram vazda biti previše služben 😊), gdje smo razgovarali o početku izborne kampanje. Suština ovog televizijskog gostovanja odnosi se na poruku koju mi, glasači, možemo svojim glasom poslati svim političkim strankama – svi su smjenjivi. Razloge za ovakvu poruku, obrazložio sam time, da u samom početku zvaničnog dijela izborne kampanje, koja je počela 7. septembra, pa u ovih tri dana, svjedoci smo jako velike navale postavljanja izbornih plakata, što sam ocijenio na način da se radi o nervozi političkih stranaka, koje nisu sigurne u svoj izborni rezultat, što nastoje nadoknaditi velikom količinom postavljanja izbornih plakata, sa intencijom da se što većom količinom izbornih plakata napravi nadoknada nedostajućih glasova koje političke stranke očekuju. To je jako pogrešno razmišljanje političkih stranaka.
Radi se o jednoj
kontradiktornosti, jer praksa kaže da se razmišljanje ili stav glasača o tome –
hoće li izaći na izbore i za koga će glasati – u tih posljednjih 30 dana
službenog dijela izborne kampanje, korigira
do 3% što je veoma besmisleno trošenje novca u odnosu na broj glasova koji
se u ovome periodu može ostvariti. Ono što ima dodatni značaj, odnosi se na to
da jako veliki broj plakata postavljenih na samom početku izborne kampanje, u
većem dijelu ne donosi nove glasove, već stvara iritaciju kod
potencijalnih glasača, što će posebno eskalirati u drugom ili završnom dijelu
izborne kampanje, kada će iritacija glasača dosezati svoj maksimum.
Ponovio sam svoj stav da
očekujem da sve političke stranke imaju izborni program, koji sadrži
njihova obećanja glasačima, šta to političke stranke nude u narednom četverogodišnjem
mandatnom periodu i da, u tom pogledu, jako mali broj političkih stranaka,
uopće ima pisani izborni program, pa se u tom pogledu opredjeljuju za slogane
na plakatima, kao vid njihove izborne ponude. I to smatram jako pogrešnim, jer
ozbiljne političke stranke imaju
ozbiljan i mjerljiv izborni program, sa vrlo konkretnim obećanjima ili
rješenjima otvorenih pitanja za naredni mandatni period. Često na ulicama imamo
priliku vidjeti izborne štandove političkih stranaka i njihovih kandidata, na
kojima bi trebali biti izborni programi, u vidu adekvatno pripremljene brošure,
koja se dijeli građanima sa traženjem podrške tom programu. Nažalost, jako
malo takvih slučajeva ima, koji se najčešće svode na kontakt kandidata koji
dijele vlastite promotivne materijale, bez izbornih programa političkih
stranaka koje predstavljaju.
Isto tako, govorio sam da izbor
za članove Predsjedništva BiH ima svoju važnost, ali da je po mome mišljenju važniji izbor u zakonodavne organe vlasti,
državni parlament, entitetske parlamente i skupštine kantona, u kojima se kroji
naša sudbina putem donošenja različitih zakona, kojima bi se trebao poboljšati život
građana. Opet sam apostrofirao da veliki dio kandidata za članove
Predsjedništva BiH nema pisane izborne programe, pa se većinom opredjeljuju na
pljuvanje jedni drugih, što nije dobar pristup unutar političkog marketinga. S
druge strane, jako je važno i koga ćemo birati u zakonodavne organe vlasti, da
li se radi o kompetentnim osobama koje mogu obaviti posao parlamentaraca na
različitim nivoima vlasti.
Na kraju, pozvao sam da nakon
okončanja izbora, napravimo jedan mali eksperiment i provjerimo ispunjenje barem jednog izbornog obećanja, izbornih
pobjednika, u prvih 100 dana njihove
vlasti. Šta sam sve rekao, možete pogledati u priloženom videu.
Piše: dr Slaven Kovačević
No comments:
Post a Comment